Digital Transformation

Hvordan drives digital transformation i ”modne” virksomheder

10. februar 2022 - Tivoli Hotel

Early Bird pris: 995,- indtil 20. februar!

MortenViktor_coop

Morten
Viktor

Senior Vice President, Digital & Online
Coop

Teknologi, værktøjer og kompetencer der kræves for at drive et digitalt økosystem

Thomas Hartmann_ATP_2

Thomas
Hartmann

Head of Technologies & SAP ERP
ATP

Om ATPs digitale transformation der modsvarer helt nye behov og krav til omstilling

HeidiTorm

Heidi
Torm

IT Udviklingsdirektør
Top Danmark

Den digitale forsikringsvirksomhed

 

tokelund

Toke
Lund

Partner & CEO
Enterspeed

Hvordan god UX & digital transformation kan lykkes - også i de modne virksomheder!

Hvordan drives digital transformation i ”modne” virksomheder

Der er så mange historier om digital transformation, og nye digitale oplevelser der dagligt lanceres. Men hvordan arbejdes der reelt med digital transformation inde i de store danske virksomheder – hvad er det for nogle udfordringer og arbejdsgange som der reelt arbejdes med ude i de modne virksomheder. Vi vil forsøge at give et ægte og ærligt billede af successer og fiaskoer som der sker i de digitale transformationer ude i de  store danske virksomheder – for der er så meget vi kan lære af hinanden.

Vi vil bla. komme ind på:

  • Gode brugeroplevelser og teknologien bag, og de udfordringer større virksomheder har
  • Digital salg i nye kanaler; hvad ændrer din industri – hvad kræves der af teknologi-stacken
  • Hvordan udvikler man effektivt setup ?
  • Brug af nye teknologier i digitalt salg - og hvad skal man ikke gøre?

Det bliver en lærerig og spændende eftermiddag, med oplæg fra dem der er i fuld gang, og dem som ser det fra en virksomheds-strategisk vinkel, og ser på hvad der skal til for at få succes!

Kort fortalt, er det en unik mulighed for at netværke og blive klogere på de muligheder som nye teknologier i gamle virksomheder giver.

Hvad får du med hjem?

  • Inspiration og konkrete tips & tricks til at løfte digital transformation i din virksomhed, så du kan løfte værdien hos kunderne og kundedialogen
  • Konkrete redskaber der kan hjælpe på aktuelle digital transformations-projekter i dit team, afdeling eller på tværs af organisationen
  • Inspiration og erfaringer fra cases i de førende danske & internationale virksomheder
  • Værdifuld strategisk viden og indsigt i de centrale indsatsområder

PROGRAM

13.00 - 13.30
Registrering, kaffe, vand & netværk

13.30 - 13.40: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh

13.40 - 14.15: Morten Viktor, Coop:
"Det digitale økosystem hos Coop"

Da den danske supermarkedskoncern Coop i november skifter ud i topledelsen og ansætter Morten Viktor i en nyoprettet stilling som direktør for digital & e-commerce, udtalte han: "Min rolle bliver at få samlet hele det digitale kundemøde". I 1998 startede Morten som Project Manager hos TDC, og fem år senere takkede han af som Market Director. Efterfølgende har han siddet en årrække hos Informedia som VP, Operations and Corporate Development samt hos Berlingske Media som Group CIO og Ecommerce COO. Siden 2016 har Morten været hos Coop Danmark – i dag som SVP, Digital & E-commerce.

Corona har naturligvis haft en enorm betydning for digitaliseringen i Coop. Men også lanceringen af Coop PrimeKonto er en helt skelsættende begivenhed i dansk detailhandel, som får 2020 til at adskille sig fra andre år. "Samtidigt har væksten i e-commerce-forretningerne været helt fantastisk og mest imponerende her er vores evne til at levere til kunderne.", siger Morten i sit indlæg

14.15 - 15.00: Toke Lund, Enterspeed:

"Digital Transformation i modne viksomheder på 3 mdr.!?"

Toke Lund har tidligere arbejdet i flere ledende stillinger i LEGO Group, SallingGroup og hos Noviell, hvor han har fokuseret på transformationer og digitale initiativer. En stor del af Tokes arbejdsliv er blevet brugt på at optimere forretninger og deres evne til at tilpasse sig nye omstændigheder. IT-infrastruktur, agilitet, ressourcer og time to market er nogle af de helt store udfordringer, som især modne virksomheder støder på, når de går i gang med deres digital transformationsrejse.

I dag er Toke Lund direktør og partner i startup-selskabet Enterspeed, som udvikler software til Enterprise virksomheder. Denne software kan blive en vigtig ingrediens i at gøre digital udvikling hurtigere, simplere og bedre. Det vil sige, at Enterprise-virksomheder får mulighed for at bringe deres initiativer hurtigere i markedet og ved færre omkostninger.

Dette oplæg vil derfor forsøge at inspirere jer til at tænke IT-infrastruktur mere strategisk og udfordre den nuværende tænkning om IT-projekter

15.00 - 15.30 Pause & netværk

15.30 - 16.00. Heidi Torm, Top Danmark:
"Den digitale forsikringsvirksomhed".

I forsikringsbranchen investeres i disse år store summer i at digitalisere både de interne processer og dialogerne med kunder. Investeringerne er drevet af bestyrelser i hele branchen og handler om at blive klar til en mere gennemgribende ændring af både forretningsmodeller, produkter, organisering, it systemlandskab og kundeservice.

Hør Topdanmark fortælle åbent om læringerne fra deres digitale transformation, som startede med en grundlæggende omlægning til agil udvikling for ca. 13 år siden.  Siden har både store kernesystemudskiftninger, implementering af kundesystem og onlineplatforme, brug af ny teknologi som IoT, voice, machinelearning, datalakes mm. boostet udviklingen markant. Virksomheden har nu fokus på den digitale kultur i hele organisationen, som skal sikre, at der tænkes ægte digitalt i alle sammenhænge – både når der udvikles produkter, tales med kunder og besluttes forretningstilgang.

Heidi Torm er IT Udviklingsdirektør og har været ansat i Topdanmark i 14 år, hvor hun har stået i spidsen for flere af Topdanmarks centrale digitale indsatsområder både i agilt og projekt setup. I sin nuværende rolle har hun ansvaret for ca. 130 it specialister og ledere samt en lang række forskellige it platforme, som skal understøtte Topdanmarks digitale målsætninger.

16.00 - 16.30: Thomas Hartmann, ATP:
"Om ATPs digitale transformation der modsvarer helt nye behov og krav til omstilling"

Der er sket en del med ATP's IT-landskab de sidste 15 år. ATP har i mærkbar stil skiftet fra gamle og dyre mainframeløsninger til fremtidssikrede, automatiserede og billigere standard systemer på en lang række ydelser på inden for Udbetaling Danmark og Pensions- og Sikrings-området. Dette er sket ved en større opdatering og konsolidering af ATP’s egen systemunderstøttelse men også via konkurrenceudsættelse af flere løsninger, som ATP anvender. Endelig har ATP knyttet sine løsninger til de fællesoffentlige løsninger for at give mere og mere digitaliserede borgere og virksomheder en ensartet brugeroplevelse af at tilgå ATP’s ydelser. Thomas vil fortælle om strategien bag, og konkret berette om en større implementering af SAP, som han i de seneste år har haft som omdrejningspunkt.

ATP er en interessant case fordi de i samme periode er vokset fra 700 til 3.000 medarbejdere, som sikrer at der udbetales 250 mia. kr i ydelser relateret til det danske velfærdssystem om året og som effektiv forvalter en af de største pensionsformuer i Europa.

Thomas har siden han kom til ATP i 2012 været toneangivende for flere implementeringer på ATP’s SAP platforme, og vil også her fortælle om de metoder og nye teknologier, der udrulles og fremover vil være ATP's system-landskab. Thomas har en omfattende erfaring med udrulning af nye teknologier i "modne virksomheder", som feks. NESA/DONG Energy, BaneDanmark, KMPG mfl

16.30 Afrunding

Netværk, øl/vand, chips ...

MortenViktor_coop

Morten Viktor

Senior Vice President, Digital & Online
Coop

HeidiTorm

Heidi Torm

IT Udviklingsdirektør
Top Danmark

Thomas Hartmann_ATP_2

Thomas Hartmann

Head of Technologies & SAP ERP
ATP

tokelund

Toke Lund

Partner & CEO
Enterspeed

Profil_TK

Thomas Kragh

Arrangør og ordstyrer

Thomas er erfaren ordstyrer fra flere konferencer og netværk.

Tidligere digitalchef i bla. Berlingske, Post Danmark, Nykredit, Alka.

Se mere på https://digitalstrategiinnovation.dk/

Sponsorer

Dansk Markedsføring - netværk, kurser, seminarer & konferencer ...

Digital Transformation

Torsdag d. 31. marts 2022

Tivoli Hotel & Congress Center

Arni Magnussons Gade 2, 1577 København

Pris: 1.495,- kr (ex. moms)

Early Bird: Spar 500 kr. inden 20. februar

Medlemmer af Dansk Markedsføring får 500Kr. rabat - skriv "DM" i tilmeldingsformularen

betal med kreditkort

Tilmelding med faktura

Rabat ved +3 billetter: 500kr pr. billet
skriv deltagernavne i formularen

Indtast venligst dit navn.
Indtast venligst et gyldigt telefonnummer.
Indtast venligst en besked
Du skal acceptere Vilkår og Betingelser.

TILMELD NYHEDSBREV