Liveshopping
Hvordan skaber man succes med endnu en salgskanal?
22. marts 2022 - Tivoli Hotel

Tim Frank
Andersen
Co-founder & Executive Chairman
Liveshopper
Liveshopping: Tv shopping på steroider

Janne
Andersen
Head Of Business Development
Matas
Hvorfor liveselling er et vigtigt aktiv for brandet Matas & deres partnere

Christian
Vester
CEO
ELISA | Easy Live Sales
Fra 0 til 1000 kunder på 1 år

Per
Jacobsen
Senior Advisor
Efficiens & ekstern lektor, CBS
Liveshopping strategisk og som kundeoplevelse

Joakim
Sigvardt
E-commerce manager, Power
Hvordan udvikler vi Power TV? hvad gør vi selv? hvad kræves?

Anne Marie
Degn Vester
LiveShopping Responsible, TopShop
LiveShopping på 2. år, hver uge siden 2020

Cecilia Elisabeth Demant
Head of Bambuser Academy
Hemmeligheden bag succesfuld Live Shopping ...
Hvorfor liveshopping?
Tvangslukkede butikker satte for alvor gang i fænomenet liveshopping i Danmark i løbet af 2020. Men den nærhed, faglighed og oplevelse, der ligger i liveshopping, er unik og kan redefinere måden, vi shopper på til gavn for de lokale butikker. Men også brands kan få stort udbytte af at hoppe på live-toget. Hvordan lykkes man med liveselling, liveshopping, social commerce? Hvem gør det godt? Hvad er de kritiske aktiviteter at lykkes med? Vi vil have fokus på hvordan vi kan løfte arbejdet med denne nye salgskanal. Vi vil bla. komme ind på:
- Gode brugeroplevelser, og de tricsk, tips og metoder der skaber dem
- Digital salg i nye former; hvad ændrer din industri – hvad giver nye muligheder
- Hvordan kan Liveselling skabe nye salgskanaler/systemer for dig?
- Hvordan udvikler man effektivt setup ?
- Brug af nye teknologier i liveselling- og hvad skal man ikke gøre?
Det bliver en lærerig og spændende eftermiddag, med oplæg fra dem der var først igang, dem som har solgt mest, og dem som ser det fra en virksomheds-strategisk vinkel, og ser på hvad der skal til for at få succes!
Kort fortalt, er det en unik mulighed for at netværke og blive klogere på de muligheder som livesellling giver.
Hvad får du med hjem?
- Inspiration og konkrete tips & tricks til at løfte liveelling i din virksomhed, så du kan løfte værdien hos kunderne og kundedialogen
- Konkrete redskaber der kan hjælpe på aktuelle livesellling-projekter i dit team, afdeling eller på tværs af organisationen
- Inspiration og erfaringer fra cases i de førende danske & internationale virksomheder
- Værdifuld strategisk viden og indsigt i de centrale indsatsområder
PROGRAM
13.00 - 13.30
Registrering, kaffe, vand & netværk
13.30 - 13.40: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh
13.40 - 14.15: Tim Frank Andersen, Liveshopper:
"Liveshopping: Tv shopping på steroider"
Liveshopping på Nettet er stadig et ganske nyt fænomen. Alligevel udgør det allerede i dag ca. 15% af al e-commerce omsætning i Kina, og det vokser bare år for år. De første progressive e-handlere herhjemme er hoppet med på denne nye måde at interagere med kunderne på. Fordi det er en meget effektiv måde at hjemtage ejerskabet over dine kunderelationer, din kundedata og dit indhold. Tim Frank Andersen kommer med en kvalificeret gennemgang af mulighederne og et overblik over, hvad det kræver for at komme i gang.
14.15 - 14.45: Janne Andersen, Matas
"Hvordan vi i Matas servicerer partnere med Liveshopping"
Matas har længe været frontløber digitalt i Danmark, og var også blandt de første til at benytte sig af "Social commerce" - eller "Liveshopping". Janne vil give os en inside til hvad der kræves for at udvikle en platform til glæde for kunder og Matas partnere, og dermed en vigtig strategisk indsats for at udvikle Matas' digitale salgskanaler.
14.45 - 15.15 Pause & netværk
15.15 - 15.45: Christian Vester, Elisa:
"1000 kunder på 1 år"
Alle nøgletallene bliver ved at stige for ELISA by Easy Live Sales, der tilbyder en robot, som gør det lettere for butikker at lave liveshopping på sociale medier. Siden årsskiftet har de tre medstiftere, Nikolai Aas Pedersen, Christian Degn Vester og Rasmus Aas Pedersen, haft travlt med at byde nye kunder velkommen. – Fra at være en coronating, så man kunne overleve som virksomhed, er det en ny hybrid for mange. Og det er ikke kun én type forretninger, der har succes med det, fortæller Christian Vester
15.45 - 16.00. Per Østergaard Jacobsen, CBS:
"Liveshopping i et strategisk perspektiv i forhold til kunderejsen og de ustyrlige kunder".
Live-stream shopping oplever hidtil uset vækst ikke mindst drevet af Covid 19 og har tiltrukket sig udbredt opmærksomhed på det globale marked. Kina er det marked med de mest aktive brugere og det er derfor relevant at se nærmere på deres erfaringer. På trods af den eksponentielle vækst i live e-handel shopping, der er stadig udfordringer at forstå kundernes adfærd og dermed udnytte denne nye kanal. Der findes begrænset forskning på området. En spændende observation er, at er live streaming blevet en ny tjeneste på SoMe handelsplatforme, der gør det muligt for selv små butikker/sælgere at sælge produkter online uden et massivt teknologisk og investeringsmæssigt set up. Sammenlignet med traditionelle digitale handel ser det ud til at den interpersonelle interaktion et vigtigt træk ved live streaming shopping. Per gennemgår de nyeste forskningsartikler på området, som han anvender i sin undervisning på CBS krydret med lokale erfaringer, sætter det i et perspektiv til de ustyrlige kunder i en digital verden og deres kunderejse.
16.00 - 16.20: Anne Marie Degn Vester:
"2 års erfaring med LiveShopping"
Ligesom mange andre butikker, måtte den familieejede tøjbutik Degn TopShop acceptere en tvangslukning grundet Covid-19. Nye ideer måtte udvikles, da kunder ikke længere kunne komme i den fysiske butik. Som én af de første i Danmark introducerede vi salg via facebook Live events. Herved gik vi fra at være en lokal butik i Holstebro, til nu at nå kunder i hele Danmark. Grundet Degn TopShops Lives stadig positive vækstende omsætning, er den nye salgskanal blevet et bærende element i vores strategi, hvor vi siden 2020 har sendt Live 1-3 gange i ugen. Vores live har i gennemsnit 1200-1800 seere på samme tid og ca. 25.000 visninger. Live har ikke blot givet os et online salg, men også øget det fysiske salg i butikken, hvilket har fordoblet Degn TopShops samlede omsætning. Live Shopping hos os er kommet for at blive.
16.20 - 16.40: Cecilia Elisabeth Demant : "Hemmeligheden bag succesfuld LiveShopping"
Bambuser er verdens førende udbyder af Live Video Shopping-teknologi, og den foretrukne samarbejdspartner for brands som LVMH, Samsung, Adidas og på de hjemlige baner Matas og Elgiganten. Som noget helt nyt - og unikt - kombinerer Bambuser deres cutting-edge teknologi med en videnshub - Bambuser Academy - som faciliter den ypperste ekspertviden på området. I dag kan du høre fra folkene bag verdens første, dedikerede Live Video Shopping-uddannelsesplatform, hvordan du selv kan opnå succes med social commerce og øge dit salg markant.
16.40 - 17.00: Joakim Sigwardt, Power:
" et smugkig bag ved Power TV"
Ved lanceringen (25. februar 2021), sagde Power's direktør, Jesper Boysen: ”POWER TV kommer til at tage danskerne med storm, og vi forventer allerede på premiereaftenen, at flere tusinde danskere vil klikke sig ind på vores Facebook-event. Vi skal have tømt vores lager, før vi modtager nye produktsendinger fra Asien, så der bliver skruet godt ned for prisen. Det plejer danskerne at tage godt imod, og vi går da også efter at omsætte for mere end fem millioner kroner under showet. Der bliver fuld fart på,”. Og der har været fart på!
17.00
Tak for idag!

Tim Frank Andersen
Co-founder & Executive Chairman, Liveshopper M.Sc. Computer Science

Janne Andersen
Head Of Business Development, Matas

Per Østergaard Jacobsen
Senior Advisor, CBS & CEO, Efficiens

Anne Marie Degn Vester
LiveShopping Responsible, Degn TopShop Holstebro

Joakim Sigvardt
E-commerce manager, Power

Cecilia Elisabeth Demant
Head of Bambuser Academy

Christian Vester
CEO, ELISA | Easy Live Sales

Thomas Kragh
Arrangør og ordstyrer
Thomas er erfaren ordstyrer fra flere konferencer og netværk.
Tidligere digitalchef i bla. Berlingske, Post Danmark, Nykredit, Alka.
Se mere på https://digitalstrategiinnovation.dk/
Sponsorer
Liveshopping
Torsdag d. 22. marts 2022
Tivoli Hotel & Congress Center
Arni Magnussons Gade 2, 1577 København
Pris: 1.495,- kr (ex. moms)
Medlemmer af Dansk Markedsføring får 500Kr. rabat - skriv "DM" i tilmeldingsformularen
betal med kreditkort
Tilmelding med faktura
Rabat ved +3 billetter: 500kr pr. billet
skriv deltagernavne i formularen
Tak for din besked. Vi vender tilbage til dig snart med tilmeldingsbekræftelse og faktura.
Venlig hilsen
#Digitalt Salg
Soløsevej 11, 2820 Gentofte
TILMELD NYHEDSBREV
Tak for din abonnement tegning!
Check venligst din e-mail boks for yderligere instruktioner.