Digital innovation x 7

7 oplæg om hvorfor og hvordan god UX & innovation
IKKE er stendødt i større virksomheder

9. december - Tivoli Hotel

Få 3 billetter for 2's pris

FredrikØstby

Fredrik Östbye

Group Vice President, Head of FutureLab, GRUNDFOS

Digital innovation med nye metoder og ny organisering

PSvarre

Peter Svarre

Det Digitale Etikkompas, Dansk Design-center

Digital udvikling med etiske rammer

SofieStenstrop

Sofie
Holm

Head of Platform & Infrastructure, Danske Bank

Etisk udvikling i Danmarks største bank

tina and jibo

Tina Dupont

Product Director, AI & Robotics, NTT

AI & Robotter skaber nye kundeoplevelser

Co-Founder__CEO_Sophie_Bohr_Grønbæk_-_1-1024x683

Sophie Grønbæk

Co-founder, CEO, Undo

Nyt take på gammel industri. Innovation der ændrer 300 års forsikring

Nete_Poulsen

Nete Poulsen

Head of Digital Innovation, Nykredit

Hvordan innovation lykkes og nogle gange mislykkes i større organisationer

MMkay

Michael McKay

Head of Design Center of Excellence, Ørsted

Innovation & service-design der driver produkt-udvikling, fra Silicon Valley til Ørsted.

Vi vil have fokus på hvordan vi kan løfte arbejdet med innovation. Vi vil bla. komme ind på:

  • Gode digitale brugeroplevelser, og de metoder der skaber dem
  • Digital disruption; hvad ændrer din industri – hvad giver nye muligheder
  • Hvordan kan innovation skabe nye forretningsmodeller
  • Hvordan udvikler man kreativt digitalt? hvis man vil arbejde startup-like, afprøve "growth hacking"
  • Brug af nye teknologier som AI & Robotter - og hvad skal man ikke gøre?
  • Hvordan går man fra innovation til service-design & koncept-udvikling; involvering af kunderne

Det bliver en lærerig og spændende eftermiddag, med oplæg fra 7 virksomheder med et strategisk indsats i innovation. Virksomheder der har grebet det an på 7 forskellige måder - alle med succes!

Kort fortalt, er det en unik mulighed for at netværke og blive klogere på digital innovation samtidig.

Hvad får du med hjem?

  • Inspiration og konkrete tips & tricks til at løfte innovationen i din virksomhed, så du kan løfte værdien hos kunderne og kundedialogen
  • Konkrete redskaber der kan hjælpe på aktuelle initiativer i dit team, afdeling eller på tværs af organisationen
  • Inspiration og erfaringer fra cases i de førende danske virksomheder
  • Værdifuld viden og indsigt i de centrale indsatsområder der skaber et fælles mindset og ansvar til at sikre bedre innovation

PROGRAM

13.00 - 13.30
Registrering & netværk

13.30 - 13.40: Velkommen v. Thomas Kragh

13.40 - 14.15: Frederik Östbye, Grundfos

Grundfos lever af innovation af deres produkter, og er verdensledende indenfor deres felt. Hvordan styrer og udvikler man så digital innovation i en af Danmarks største erhvervs-succeser? Det fortæller Fredrik om i sit oplæg, og kommer bla ind på hvordan det kan lade sig gøre i en stor, verdensomspændende virksomhed, og hvilke metoder der er specielt effektive. Vi kommer "ind i maskinrummet", og får et par tips til hvordan man med omhu, metoder og grundighed kan udvikle sig fortløbende.

14.15 - 15.00: Michael McKay, Ørsted

Ørsted har defineret "Service Design" som et strategisk kernefunktion, med Michael McKay i spidsen. Michael med en baggrund fra bla Silicon Valley, Nokia mm - en af de absolutte pionerer i digital brugeroplevelse.

Michael uddyber: "For mig er design et mindset jeg har med mig i alt hvad jeg gør. Den måde jeg angriber problemer og opgaver på. Den måde jeg bruger kreativitet i mit arbejde hver dag. Den måde jeg får samarbejde til at foregå mellem mennesker. Mellem skabere af artefakter og deres brugere. Mellem ingeniører, forretningsudviklere og kreative.

Men for mig betyder design mere end den rationelle, logiske udvikling af produkter og tjenester. Det omfatter poesi, poesi, historiefortælling, visuel tilgang, kunsten. Det repræsenterer en evne til bevidst at fremkalde forskellige tankegangsformer, overbevisninger og adfærd for at opnå forskellige resultater.

Begrebet “design” har ændret sig for mig gennem årene. Som nyuddannet så jeg det som kreativ udvikling og fremstilling af produkter. Gennem årene har det antaget nuancer fra sociale interaktioner, samarbejde mellem mennesker og organisationer, strategiudvikling, brugeroplevelse, historiefortælling og kulturelle aspekter.

Men hele tiden kommer jeg tilbage til design som kunsten at skabe og gøre virkeligt, at forestille sig og fortælle verden om alternative virkeligheder.

I en verden, hvor forandringshastigheden accelererer, og størrelsen af ​​de problemer, som vi mennesker skal tackle bliver alvorligere, giver design os en stærkt tiltrængt evne til at udarbejde relevante løsninger på komplekse problemer. Design indgyder kreativitet og en menneskelige værdier ind i de problemer, som tit er opstået på grund af manglen på samme.

Evnen til at skabe kraftfulde, systemiske løsninger, der giver mening mennesker, giver Design en stor relevans i verden i dag ved at lede mennesker, organisationer, virksomheder og nationer.

For mig er design under udvikling fra at være et smalt “magisk” værktøj, til at blive en af ​​fremtidens vigtigste rammer for udvikling, der vil kunne udnyttes af millioner. Designerens rolle kommer derfor til at udvikler sig fra at være en individuel designpraktiker til at være en facilitator for design til ikke-designere. Dette vil medføre stor forandring i designsamfundet. Sund forandring."

Michael har opbygget sin viden indenfor servicedesign hos bla. PayPal, Amazon, Nokia, Yahoo.

15.00 - 15.30 Tina Dupont, NTT

Sådan etablerer ny banebrydende teknologi et nyt paradigme for kundeoplevelser

  • Hvad ligger bag nye teknologiske trends som Profile Match Algorithms, Speech Analytics, Digital Humans og Robots and Emotions?
  • Hvordan bruger man samtalerobotter og digitale sales clerks?
  • Får man noget ud af at bruge avatar clones og digitale influencere?
  • Hvad er The Human Connection og The Sense Economy.

Det er ingredienser, der kan bringes i spil, når du vil designe, måle og skabe bedre kundeoplevelser i din virksomhed. Tina Dyhr Duponts tankevækkende indlæg er funderet i hendes overbevisning om, at den oplevelse, du giver kunderne i deres møde med dig, skal balancere på den helt rette skillelinje mellem brugen af teknologiske platforme og den nære menneske-til-menneske oplevelse. Og mon ikke Tina Dupont også tager et grundigt kig i krystalkuglen og peger ud med den næste teknologiske fremtid, vi møder kunderne med.

15.30 - 16.00 Pause & netværk

16.00 - 16.30 Sofie Grønbæk, Undo

Hør om hvordan Undo har taget et nyt take på gamle produkter og services i forsikringsindustrien. Som selvstændig startup, backet og støttet af Tryg har Undo en særlig model der giver gode vækstmuligheder for innovation

Sophie Bohr Grønbæk er CEO og en af stifterne i Undo. Sophie var management konsulent før hun kom ind i startup verdenen. Oprindeligt er hun dog uddannet molekylærbiolog

16.30 - 17.00 Peter Svarre, Dansk Designcenter & Sofie Holm, Danske Bank

Det bliver i stigende grad et forbrugerkrav, at produkter og services skaber tryghed og transparens for brugerne. Og det er særligt vigtigt i den finansielle sektor, hvor vi arbejder med digitale løsninger, som har afgørende betydning for menneskers liv og levned.

Derfor samarbejder Danske Bank og en række andre virksomheder i projektet Det Digitale Etikkompas med Dansk Design Center, som udvikler et redskab og læringsforløb, der hjælper virksomheder med at udvikle en etisk bevidsthed, et etisk sprog og etisk digitale produkter.

I dette oplæg af Peter Svarre og Sofie Holm Stenstrop kommer du til at høre om Det Digitale Etikkompas og Danske Banks erfaringer med at deltage i projektet.

Peter Svarre er faglig spydspids for Det Digitale Etikkompas. Han har sin egen rådgivningsvirksomhed og 20 års erfaring med digital kommunikation og produktudvikling, hvor han har rådgivet en stor del af den danske finansbranche.

Sofie Holm Stenstrop, Head of Platform & Infrastructure, Digital Banking – Retail Channels i Danske Bank siger:

Som samarbejdspartner i Det Digitale Etikkompas gik vi ind i udviklingen for at blive klogere på, hvordan vi kan øge organisationens etiske bevidsthed og tænke den bedre ind i vores digitale udvikling. Bankvirksomhed bliver ligesom resten af samfundet mere og mere digitalt, hvilket skaber muligheder men også dilemmaer for både virksomheder, samfund og forbrugere. De dilemmaer ønsker vi at blive bedre til at imødegå i samarbejde med eksperter, NGOer, beslutningstagere,  myndigheder og andre partnere, så vi får løftet det i flok.

I Peters del af oplægget kommer du til at høre om Det Digitale Etikkompas. Hvad er det, og hvordan kan du selv komme i gang med at tænke etik ind i din digitale produktudvikling.

I Sofies del af oplægget kommer du til at høre om:

  • Hvordan arbejder Danmarks største bank med etik og digital udvikling?
  • Hvordan har udviklingen af Det Digitale Etikkompas hjulpet med at øge kvaliteten af digitale services?
  • Hvad kan vi, hvad skal vi og hvad bør vi er ikke altid det samme – hvordan navigerer man som større virksomhed i dette spændingsfelt?

17.00 - 17.30 Nete Poulsen, Nykredit

Med et øget behov for at være tilgængelig og tilstede i digitale kanaler for vores kunder, så er digitaliseringen central for Nykredit hele vejen rundt. Digital Innovation er en enhed, der skubber på og modner den digitale transformation på tværs af hele koncernen. Der arbejdes ud fra en 3-3-3 innovations model, find ud af hvordan den model hjælper Nykredits digitale rejse, når der også skal navigeres imellem forretningens strategiske ’fit’ og en del tunge compliance regulativer, som kan være udfordrende for de fleste innovative initiativer.

Kl. 17.30
Tak for idag !

FredrikØstby

Fredrik Östbye

Group Vice President, Head of FutureLab, GRUNDFOS

Nete_Poulsen

Nete Poulsen

Head of Digital Innovation, Nykredit

MMkay

Michael McKay

Head of Design Center of Excellence, Ørsted

Co-Founder__CEO_Sophie_Bohr_Grønbæk_-_1-1024x683

Sophie Grønbæk

Co-founder, CEO, Undo

Brigitte, Peter & Astrid

Peter Svarre

Det Digitale Etikkompas, Dansk Designcenter

DSCF4070

Sofie Holm

Head of Platform & Infrastructure, Danske Bank

tina and jibo

Tina Dupont

Product Director, AI & Robotics, NTT DATA Business Solutions

Profil_TK

Thomas Kragh

Arrangør og ordstyrer

Thomas er erfaren ordstyrer fra flere konferencer og netværk.

Tidligere digitalchef i bla. Berlingske, Post Danmark, Nykredit, Alka.

Se mere på https://digitalstrategiinnovation.dk/

Sponsorer

Digital innovation

Torsdag d. 9. december 2021

Tivoli Hotel & Congress Center

Arni Magnussons Gade 2, 1577 København

Pris: 1.495,- kr (ex. moms)

Få 3 billetter for 2's pris

Medlemmer af Dansk Markedsføring får 500Kr. rabat - skriv "DM" i tilmeldingsformularen

betal med kreditkort

Tilmelding med faktura

Indtast venligst dit navn.
Indtast venligst et gyldigt telefonnummer.
Indtast venligst en besked
Du skal acceptere Vilkår og Betingelser.

TILMELD NYHEDSBREV