Effektiv markedsføring

Det er stadig mere udfordrende at skabe effektiv markedsføring, i et komplekst medielandskab. Seminaret har fokus på hvordan der arbejdes med at forbedre effekten af markedsføringen

15. maj, kl. 13-16.30

Børsen, Slotsholmen

Emilie Skovbon

Emilie
Skovbon

Head of marketing, ILVA
M Talent 2023

Tænk kreativt, sådan kan du skille dig ud på markedet med en anderledes tilgang til markedsføring

simonlethsørensen

Simon
Leth-Sørensen

Head of Campaigns & Media
MobilePay

Kampagner og medier - effekt på tværs af landegrænser

madeleinethor

Madeleine
Thor

VD & CEO
IRM, Sverige

Lanceringen af nye markedsdata i Danmark – et sneakview på hvad vi har i vente

CamillaØsterbergMadsen

Camilla
Madsen

Director, CRM & Customer Engagement
YouSee

Effektive budskaber der virker, og skaber bedre kundeoplevelser

simonryhede

Simon
Ryhede

Head of Creative Management
TV2

Bedre effekt på tværs af web, tv, app, nyhedsbrev mm



 

Hvordan arbejdes der med effekten af markedsføringen blandt de bedste?

Det er stadig mere komplekst at skabe effektiv markedsføring, da kunder og medier er i konstant udvikling. Seminaret har fokus på hvordan der arbejdes med at forbedre effekten af markedsføringen

En inspirerende og lærerig eftermiddag, en unik mulighed for at netværke og blive klogere på nye muligheder for din virksomhed. Data om kunderne er eksploderet de seneste år, men hvordan kan vi lykkes med at udnytte dem bedre? mere innovativt? hvad kan vi lære af andre brancher?

Hvilke medier er de rigtige? Hvilke budskaber er mest effektive? Hvordan måler vi effekten på tværs af medier?

På denne konference ser vi nærmer på hvordan arbejdes der med effektivitet af markedsføringen i de bedste danske virksomheder – hvad er det for nogle nye udfordringer og nye data som der analyseres på. Vi vil give et dybere indblik i hvordan budskaber, medier og formater kan måles og ses på tværs, og hvilke metoder og værktøjer der bruges.

Vi vil bla. komme ind på:

  • Marketing-data analyse og effekt-analyse - de effektive metoder, værktøjer og effekt
  • De forskellige typer af effekt-data - og hvordan man brygger bro imellem dem
  • Samarbejdet internt imellem Marketing, Kommunikation, Salg & IT
  • Brug af data til effekt-måling af marketing - og teknologien bag
  • Hvordan udvikler man et effektivt organisatorisk setup? inkl. bureau/insourcing

Det bliver en lærerig og spændende eftermiddag, med oplæg fra dem der er i fuld gang, og dem som ser det fra en virksomheds-strategisk vinkel, og ser på hvad der skal til for at få succes!

Kort fortalt, er det en unik mulighed for at netværke og blive klogere på de muligheder som nye teknologier i gamle virksomheder giver.

Hvad får du med hjem?

Vi bestræber os på at alle får en eftermiddag med god rum og tid, til at lære, og få noget ny viden med hjem, som du kan bruge i dit arbejde. Det vil være feks:

  • Hvordan kan du forbedre effekten af dine kampagner? Nye metoder og værktøj!
  • Oplæg og cases fra de bedste danske virksomheder - lær fra andre brancher!
  • Digitalt data i nye former; hvad ændrer din industri – hvad giver nye muligheder?
  • Data bag god digital markedsføring, og de tricks, tips og metoder der skaber dem ...
  • Hvordan organiseres et effektivt markedsførings-samarbejde i organisationen?
  • Brug af nye data – hvad virker og hvad skal man ikke gøre?

Kort sagt bliver det en inspirerende og lærerig dag, med oplæg fra dygtige mennesker, og som fortæller det ud fra deres egen virksomheds strategiske vinkel, og giver deres bud på hvad der skal til for at få succes! En unik mulighed for at netværke og blive klogere på de digitale muligheder for dig, din karriere og din virksomhed.

Hvem er i målgruppen?

Konferencen henvender sig primært til medarbejdere i marketing, marketingchef, projektleder, digitalchef, UX designer, UI designer, product owner, agile team lead, forretningsudvikler – eller med en anden rolle arbejder med den markedsføring.

Du er interesseret i mulighederne og udfordringerne med god markedsføring, og vil gerne lære fra de bedste.

Der er god plads til læring og netværk i de flotte lokaler på Børsen

PROGRAM

13.00 - 13.30
Registrering, kaffe, vand & netværk

13.30 - 13.40: Velkommen ved Thomas Kragh. DAOM

DAOM repræsenterer Danske Annoncører og Markedsførere, og lancere idag GARM - Global Alliance for Responsible Media (læs mere her: https://www.daom.dk/garm-global-alliance-for-responsible-media/)

13.40 - 14.00: Madeleine Thor, IRM: Lanceringen af nye markedsdata i Danmark – et sneakview på hvad vi har i vente"

Status på det danske medielandskab.

IRM er netop valgt til at måle og rapportere på medieudviklingen og markedsdata i Danmark. Madeleine viser her hvad vi har i vente, hvilke måltal vi kan bruge til medie-analyse og markedsudviklingen

Udvidet beskrivelse på vej!

14.00 - 14.30: Emilie Skovbon, ILVA: Tænk kreativt, sådan kan du skille dig ud på markedet med en anderledes tilgang til markedsføring

"Effektfuld markedsføring er ikke altid dyrt eller avanceret. Det handler mere om at forstå, hvad der fungerer bedst for målgruppen og virksomheden, og derefter at implementere en plan, der passer til behov og ressourcer. Mit oplæg vil omfatte konkrete cases fra ILVA, hvor jeg vil komme med kreative eksempler på, hvordan vi har arbejdet med effektiv markedsføring på de sociale medier", fortæller Emilie om sit oplæg. Det glæder vi os til at se!

Emile er netop nomineret som Årets CMO-talent.

14.30 - 15.00 Pause & netværk

15.00 - 15.30: Simon Leth-Sørensen, MobilePay: Effektiv markedsføring, internationalt og i Danmark

På tværs af lande, udvikles kampagner og medieplaner, der skaber bedre effekt! MobilePay viser læringer og erfaringer fra flere års kampagner. MobilePay – Hvordan markedsfører man egentlig Danmarks stærkeste brand? Og hvordan ser frem fremtiden ud for MobilePay i et nyt nordisk set-up. Glæd dig til et spændende oplæg fra Simon, der har 8 års erfaring med Danmarks stærkeste brand.

15.30 - 16.00: Camilla Østerberg Madsen, YouSee: Effektive budskaber der virker, og skaber bedre kundeoplevelser!

YouSee er en af de virksomheder i Danmark, der arbejder mest struktureret med metodisk test og udvikling af budskaber i kunde-kommunikationen.

Camilla vil her med fokus på de store kampagner (min. 100.000 kunder), fortælle om arbejdet med kampagnemålinger, kvalitative pre-test og kvantitativ pre-test og hvordan det gør en forskel for deres kampagners effekt.

16.00 - 16.30 Simon Ryhede & Rikke Grønlund, Tv2: Bedre effekt på tværs af web, tv, app, nyhedsbrev mm

TV2 er Danmarks ubetinget største kommercielle medie på tværs af alle platforme. Hør hvordan der arbejdes med optimering på tværs af platformene - og opnår relevans og effekt i en streaming virkelighed

16.30 Afrunding & tak for idag

madeleinethor

Madeleine Thor

Managing Director at Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM)

Emilie Skovbon

Emilie Skovbon

Head of Marketing, ILVA & udvalgt til årets The M Talents 2023 – The Rising Stars

simonlethsørensen

Simon Leth-Sørensen

Head of Campaigns & Media, MobilePay

CamillaØsterbergMadsen

Camilla Østerberg Madsen

Director, CRM & Customer Engagement, YouSee

simonryhede

Simon Ryhede

Head of Creative Management, TV2

rikkegrønlund

Rikke Grønlund

Mediechef, TV2

Profil_TK

Thomas Kragh

Arrangør og ordstyrer

Thomas er erfaren ordstyrer fra flere konferencer og netværk.

Direktør i DAOM, og tidligere digitalchef i bla. Berlingske, Post Danmark, Nykredit, Alka.

Se mere på https://www.daom.dk/tilbyder/

Sponsorer

Effektiv markedsføring

Mandag d. 15. maj 2023

Børsen, Slotsholmen

Medlemmer af DAOM har GRATIS adgang -'skriv til: [email protected]

Pris: 1.495,- kr (ex. moms)

Betaling via Faktura

Medlemmer af Creative Club og Berlingske Medier får 500Kr. rabat - skriv CC eller BM i kommentar-feltet

Indtast venligst dit navn.
Indtast venligst en besked

Medlemmer af Danske Erhverv får 500Kr. rabat.

TILMELD DAOM NYHEDSBREV