Kunder & Data

Forståelse og udnyttelse af Kundedata er centrale for virksomheders markedsføring og forretnings-udvikling. Seminaret har fokus på hvordan der arbejdes med forskellige data om kunderne

14. april, kl. 13-16

Børsen, Slotsholmen

StineSToft2

Stine
Schlichtkrull Toft

Head of Business Development
Copenhagen Airports

Adfærds-data og -design af lufthavnen

KennethBA

Kenneth Boje Andreassen Skovsted

Head of Growth Marketing
Lunar

Growth Marketing Data: Data bag lancering af app

SørenN_HC

Søren
Nolsøe

Head of Strategy & Business Development
HusCompagniet

Kundedata, der giver strategisk indsigt og kundefordele

 

MadsJefsen

Mads
Jefsen

Marketing
Director
F.C. København

Brug af kundedata i sports marketing

 



 

Hvordan arbejdes der med kundedata til forretningsudvikling & markedsføring

Danmark er et af de mest digitaliserede samfund i verden, og et nedlukket Danmark satte ekstra gang i den digitale innovation i løbet af 2020. Det sker i form af ny ebusiness, ehandel, digital kundedialog, og der er udviklet mange nye tilbud til de hjemme-arbejdende og yderst digitale danskere. Virksomhederne har adgang til flere og flere kundedata, og den effektive forståelse og udnyttelse af data er et krav til forretningsudviklingen. Samtidig er kundernes forventninger højere end nogensinde før, med krav om bedre selvbetjening, digital kundeservice, online møder og nye digitale services og digitale produkter. Data om kunderne er eksploderet de seneste år, men hvordan kan vi lykkes med at udnytte dem bedre? mere innovativt? hvad kan vi lære af andre brancher?

Hvilke kunder er de rigtige? Hvem vil vi helst tilbyde de digitale tilbud?

I dag ser vi nærmer på hvordan arbejdes der med data i de bedste danske virksomheder – hvad er det for nogle nye udfordringer og nye data som der analyseres. Vi vil på dette seminar give et dybere indblik i hvordan data-udviklingen og innovationen styres, og hvilke effekter der kan opnås.

Vi vil bla. komme ind på:

  • Data analyse og forretningsanalyse - de effektive metoder, værktøjer og effekt
  • De forskellige typer af kundedata - og hvordan man brygger bro imellem dem
  • Samarbejdet internt imellem Marketing, Kommunikation, Salg & IT
  • Brug af data til udvikling af nye løsninger - og teknologien bag
  • Hvordan udvikler man et innovativt organisatorisk setup?

Det bliver en lærerig og spændende eftermiddag, med oplæg fra dem der er i fuld gang, og dem som ser det fra en virksomheds-strategisk vinkel, og ser på hvad der skal til for at få succes!

Kort fortalt, er det en unik mulighed for at netværke og blive klogere på de muligheder som nye teknologier i gamle virksomheder giver.

Hvad får du med hjem?

Vi bestræber os på at alle får en eftermiddag med god rum og tid, til at lære, og få noget ny viden med hjem, som du kan bruge i dit arbejde. Det vil være feks:

  • Hvordan kan du forbedre dine kundedata? Nye metoder og værktøj!
  • Oplæg og cases fra de bedste danske virksomheder - lær fra andre brancher!
  • Digitalt data i nye former; hvad ændrer din industri – hvad giver nye muligheder?
  • Data bag gode digitale brugeroplevelser, og de tricks, tips og metoder der skaber dem ...
  • Hvordan organiseres et effektivt data-samarbejde i organisationen?
  • Brug af nye data – hvad virker og hvad skal man ikke gøre?

Kort sagt bliver det en inspirerende og lærerig dag, med oplæg fra dygtige mennesker, og som fortæller det ud fra deres egen virksomheds strategiske vinkel, og giver deres bud på hvad der skal til for at få succes! En unik mulighed for at netværke og blive klogere på de digitale muligheder for dig, din karriere og din virksomhed.

Hvem er i målgruppen?

Du er marketingchef, projektleder, digitalchef, IT-chef, service designer, UX designer, UI designer, frontend udvikler, fullstack udvikler, backend udvikler, product owner, agile team lead, forretningsudvikler – eller med en anden rolle arbejder med den digitale kundeoplevelse.

Du er derfor meget interesseret i mulighederne og udfordringerne med god digital brugeroplevelse, og vil gerne lære fra de bedste.

Der er god plads til læring og netværk i de flotte lokaler på Børsen

PROGRAM

13.00 - 13.30
Registrering, kaffe, vand & netværk

13.30 - 13.40: Velkommen ved ordstyrer Thomas Kragh

13.40 - 14.15: Kenneth Boye Andreassen Skovsted: "Lunar app; bygget fra data, med "Growth", og data bag markeds-analysen, ønsket hos kunderne og hvordan vi har lanceret appen succesfuldt på under 9 uger"

Lunar en af Fintech-verdenens darlings, som har tiltrukket tusinder af nye brugere og kunder. Kenneth fortæller om den seneste udvikling, hvor fokus er rettet imod de mest lukrative kunder, og hvordan dette er sket i et tæt samarbejde med finans-afdelingen og Business Intelligence, som sammen med Marketing arbejder med et nyt sæt kundedata at styre efter. Som case fortæller Kenneth også om den hurtige og succesfulde lancering af en ny app, der skal tiltrække flere, attraktive kunder.

14.15 - 14.45: Stine Schlichtkrull Toft: Rejsen i lufthavnen er spækket med data, og vi lærer og udvikler på kundeoplevelsen"

Københavns lufthavn bliver gang på gang fremhævet som en af verdens absolut bedste, og mest effektive. Brugerne (passagerer) har travlt, butikkerne ønsker mere omsætning, og sikkerheden skal være høj! Alle der har været i Københavns lufthavn kan se, at der løbende sker tiltag for at sikre en mere effektiv og økonomisk rentabel "kunde-rejse" i de minutter og timer der bruges i lufthavnen. Stine vil give et indblik i hvilke data der anvendes i forretningsudviklingen og digitale services, der tapper ind i passagerernes behov.

14.45 - 15.00 Pause & netværk

15.00 - 15.30: Søren H. Nolsöe, HusCompagniet: "Kundedata der skaber kundefordele ... lancering af en kundeportal"

HusCompagniet's kunder bruger lang tid på at overveje om de skal bygge et nyt hus (eller købe et "brugt"), og når kontrakten er skrevet under følger nogle meget intense måneder inden huset står klar til overtagelse, hvor kunderne følger meget med i byggeriet af deres nye drømmehus. Dette er indtil nu sket via en masse emails, telefonopkald og kommunikation imellem håndværkere, arkitekter og alle de andre involverede parter der er i et husbyggeri. Men nu har HusCompagniet lanceret en kundeportal, hvor kunden kan følge med, se deres dokumenter og aftaler mm. Men hvilke data lå bag analysen og beslutningen, hvilke var vigtige at vise kunderne, hvad har kundernes reaktion været, og hvad er det næste skridt.

15.30 - 16.00 Mads Jefsen, FC København: "Brug af kundedata i sports marketing"

Parken danner rammen om tætte, spændende fodboldkampe, med store følelser for mange fans. Og FCK er uden tvivl den sportsklub i Danmark, der anvender data og digitale kanaler mest til at bygge loyalitet for klubben. Vi får et blik ind under kølerhjelmen på den imponerende maskine, der pusher beskeder på tværs af website, app, sms, nyhedsbrev mm - og omvendt får data fra hele kunderejsen til at skabe nye triggere.

16.00 Afrunding & tak for idag

StineSToft2

Stine Schlichtkrull Toft

Head of Business Development Management, Copenhagen Airports

KennethBA

Kenneth Boje Andreassen Skovsted

Head of Growth Marketing, Lunar

SørenN_HC

Søren Nolsøe

Head of Strategy & Business Development, HusCompagniet

MadsJefsen

Mads Jefsen

Marketing Director, F.C. København

Profil_TK

Thomas Kragh

Arrangør og ordstyrer

Thomas er erfaren ordstyrer fra flere konferencer og netværk.

Direktør i DAOM, og tidligere digitalchef i bla. Berlingske, Post Danmark, Nykredit, Alka.

Se mere på https://www.daom.dk/tilbyder/

Sponsorer

Kunder & Data

Fredag d. 14. april 2023

Børsen, Slotsholmen

Pris: 1.495,- kr (ex. moms)

Medlemmer af Danske Erhverv eller DAOM får 500Kr. rabat.

TILMELD NYHEDSBREV