Danskernes medieforbrug 2021

Vidste du at danskerne IKKE brugte mere tid på medier i 2021 ifht. 2020? altså ingen forskel på trods af Corona-restriktioner! På trods af corona-relaterede genåbninger og -nedlukninger bruger danskerne nogenlunde lige så meget tid på medier i 2021 som i 2020: rundt regnet 7 timer hver dag. Overordnet set har corona mest af alt vist sig at være en parentes i mediehistorien, men den måde, vi ser, lytter og interagerer med medierne, ændrer sig gradvist.

Samt at danskerne i højere grad foretrækker udenlandske webshops? Selvom medieudviklingen fortsatte i den retning, den har fulgt de seneste år, hvor mere og mere af danskernes mediebrug bliver digitalt, så gemmer der sig alligevel overraskelser, interessante udviklinger og finurlige detaljer i danskernes mediebrug i 2021. Matas er den flotte danske topscorer på listen over de mest anvendte webshops – men det er i stigende grad de udenlandske webshops der købes i, når danskerne webshopper.

Du kan læse mere og tilgå rapporten her – og høre oplægget fra Dennis Christensten, DR Analyse 24. marts i Tivoli Hotel

Samt indlæg fra: Michael Gade (Jysk), Jacob Weinreich (TV2), Maja Sand-Grimnitz (EPOS), Stefan Kirkedal (Matas), Lars Gudbrandsson (Bonnier), Michael Ewald Hansen (Lakrids By Bülow) & Peter Loell (OMD).

Efterlad en kommentar