Bæredygtige teknologier der arbejder imod “Green Washing”

Der er kommet to interessante artikler om hvordan man kan og bør indtænke “bæredygtige teknologier” i sin kommunikation og markedsføring, så man mindsker risikoen for “Green Washing”:

Fra Tensie Whelan, professor/director På New York Universitet’s “Stern Center for Sustainable Business”, som skriver om 3 primære fokusområder

  • Hav fokus på kerneproduktion – ikke sideeffekter. Fesk hvsi du er Exxon, så må du leve med at du producerer Olie, men der er amnge andre områder du bør fokusere på – og lyt til dine kunders holdninger.
  • Kig på hele værdikæden – og hele dit produktions-apperat – dine gode intentioner er ikke nok, hvis du ikke tilpasser din produktion.
  • Vær gennemsigtig og tydelig omkring dine mål – også dine fejltagelser.

Læs hele artiklen her

Og herhjemme har Per Østergaard drejet fokus over på virksomhedernes “Cloud løsninger”, som citerer Wired (december 2019) for en undersøgelse af, hvem af de tre største udbydere der havde den grønneste Cloud. Den undersøgelse viste, at der var stor forskel på udbydernes performance og bæredygtighed. Men ud på top kom Google, imens Microsoft også klarer sig hæderligt. Amazon derimod halter efter.

Illustration: Per Østergaard Jacobsen -læs artiklen her

 

Efterlad en kommentar